Slut och rörelse

Så var det snart ett nytt år. Vet inte om jag gillar nyår. Har inte bestämt mig än. På ett sätt är det rätt jobbigt för det påminner en om att allting rör sig och går framåt - och att det inte finns något vi kan göra för att stoppa det. Vi går alla mot en säker död liksom. Å andra sidan är det lite vackert också att allt växer och börjar om på nytt. Som i natt drömde jag om att jag var gravid. Jag var helt överlycklig (det var även min kompis som var med i drömmen vilket är lite mystiskt eftersom hon kör med dubbla preventivmedel...). Sedan upptäckte jag att jag inte var gravid och jag blev jätteledsen. Kanske har det något att göra med nyårssymboliken? Alltings rörelse? Fick en rättelse av pappa förut att man inte säger Gott nytt år förrän på tolvslaget, fram till dess säger man Gott slut. Tycker jag lät jättedeprimerande. Vaddå Gott slut liksom, låter ju som om man ligger på dödsbädden. Jag tänker säga Gott liv!

Nu är det bestämt att jag åker till England för att plugga engelska i mars. Ska bli riktigt härligt att komma iväg lite. Lite nervöst dock att åka helt själv...!! Hoppas att jag upptäcker något om livet och mig själv i alla fall och att jag bestämma mig för något att göra när jag kommer hem. Kan vara på tiden nu.

Tänker förresten göra en lista. En "bäst 2006"- lista. Vet bara inte exakt vad det är jag ska lista. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback