Träningsverk och maffian

Lite seg dag på jobbet idag. Hade sjuk träningsverk efter klättringen igår. Men det var det värt för det var skitkul! Blev dock inte bättre av många mindre briljanta kunders uppförande idag, som till exempel när två personer försöker prata med mig samtidigt var av en är förbannad och en är hyperstressad. Suck.

Är riktigt irriterad på facket faktiskt. Håller med dem som tycker att blockaderna mot de stackars caféerna är rena maffiafasonerna. Kollektivavtal är ju faktiskt frivilliga och dessutom finns det bara en instans i Sverige som kan utföra hot och dra in vissa rättigheter och det är staten. Facket kan liksom inte springa runt och leka polis för då urholkas hela rättsamhället. Ska alla som vill ha som de vill börja blockera affärer och ta ifrån folk deras äganderätt och näringsidkarfrihet? Om jag till exempel skulle vilja att inga korvar fick kosta mer än fem kronor, har jag då rätt att blockera alla korvkioskar för att få min vilja igenom? Även om syftet är så nobelt som att alla ska ha rätt att få köpa en korv? Okej, lite långsökt, men facket är faktiskt bara en intresseorganisation och ingen statsmakt, även om de nog önskar något annat själva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback