Tenta...

Skiter i listorna, känns liksom inte meningsfullt längre när tentan hägrar runt hörnet. Kan göra en lista över allt jag vill ha 2006 istället:
1. Lägenhet
2. Jobb
3. 1,5 på Högskoleprovet

Känns som jävligt realistiska mål. Lägenhet blir det nog i alla fall, har tre visningar inbokade denna och nästa vecka så man vet ju aldrig. Synd bara att man inte hade en miljon extra så hade det hela blivit så mycket enklare. Funderade över det häromdan, i ett mycket djupt filosofiskt ögonblick, att jag vill verkligen vara rik. Visst, jag vill så klart försörja mig genom något jag trivs med, men jag vill ändå bli rik. Alltså så att man inte behöver bry sig, så att man kan göra det mesta man vill.
På tal om pengar så skulle man kunna tro att revoultionen är nära. jag menar, med en arbetsmarknad där jobben bara blir färre, ett skattesystem som suger ut dina pengar, bidragsystem på alla plan (från csn till socialbidrag) som bestraffar dem som lägger manken till och jobbar och ett samhääle som kräver mer och mer av dig som privatkonsument (att du ska ha dyra prylar, tekniska underverk etc.) så borde revolutionen stå o fnittra bakom hörnet. men icke! jag tycker faktiskt att det är jäkligt slappt av svenska folket att inte förbereda kökskniven och förskraren till nästa val. man kunde åtminstonne börja med att rösta borgerligt. man behöver inte nödvändigtvis vara borgerlig, men man borde vara så trött på nuvarande styret att man är beredd att chansa. Men det borde inte vara nog. Folk borde vara förbannade! De borde vägra gå till jobbet, vägra betala skatt, skicka milslånga protestlistor till alla myndigheter och instutioner, demostrera varje dag, folk borde verkligen vara aggresiva! Man borde inte acceptera att man har så extremt lite att säga till om om sitt eget liv, men det gör man.
Svenska folket är nog trötta. Trötta på att öppna munnen när orden kvävs av sorlet ifrån en telefonkö. Trötta på att ingentning spelar någon roll. hade någon extremt karismatisk person tagit över något parti eller bildat ett nytt kanske det hade kunnat ske, men nu är det nog omöjligt. Jag tror i alla fall inte att jag stannar i det här landet länge om det ska fortsätta så här.

I vilket fall, punkt nummer 2, ett jobb, det känns jävligt hopplöst.FÖR DET FINNS INGA!! så där ja.

jaja, lika bra att fortsätta plugga till tentan nu, så att i all fall nåt går som man vill.


Måste sluta skriva så långa inlägg. Nyårslöfte.


 


Kommentarer
Postat av: CandyBaux

Jag håller med. Detta system asså! Vårt land gräver sin egen grav. och nu har de infört så att alla som ska övningsköra måste göra det i bilskola eller så måste personen de övningskör med ta ett certifikat i en bilskola (som antagligen inte är billigt) Va fan tror de folk har så mycket pengar över när de tar två tredjedelar av lönen. NEEEEEEEEJ!!! Bajskorv! Och jag får inget jobb de e skiiiiit även om jag söker tusen. Jag ska flytta härifrån!!!!!

Postat av: Sakine

Eh...bli inte av med era medborgarskap om ni väljer att emigrera. Då får ni inte ens rösta och bidra med ens det till alla oss som förmodligen stannar kvar...

:o//

2006-01-12 @ 07:51:46
Postat av: Kristoffer

Väl skrivet, Clara! Visst är domedagen nära men ge inte upp hoppet, då blir du lika bitter som jag! ;)

2006-01-13 @ 17:32:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback