schlager?

Igår höll jag på att tappa allt. Det var nog längesedan det funnits så många bra bidrag med i eurovision som i år, både i den svenska uttagningen och i den europeiska finalen. Allvarligt, Greklands supersnygga Anna Vissa, Danmarks coola tjej och framför allt Carola!! När monstrena från Finland vann, då fanns det inte mycket kvar att hålla i. Kan visserligen haft att göra med den mängd alkohol jag lyckades svepa i mig, men ändå! Hårdrock kan inte vinna eurovision!! Kan inte, kan inte, kan inte!! Och Litauens kupplåt? Hur kunde den få så många röster. Folk måste sluta plojrösta och detta mer allvarligt.

Har dock börjat vänja mig lite nu. Kollar på reprisen och visst, Finlands låt svängde väl lite. Men ändå. Jag tror inte Sverige kommer kunna skaka fram ett bättre bidrag än så här. Ser man till hela resultatlistan igår så förstår jag fortfarande ingenting. Hur kunde till exempel Israel komma näst sist?? För övrigt konstigt att Sverige fick poäng av Israel, så som dem har betett sig.

Jaja, nog med gnällande. jag ska försöka puzzla (stavas det så??) ihop min tillvaro lite nu. Får försöka tänka på att schalger ändå handlar om att få vara vem man vill, på riktigt eller på låtsas och att underhålla, och det får man väl erkänna att Finland lyckades med den här gången.   

Kommentarer
Postat av: Saga

Clara, det stavas PUSSLA. Märks att du gått i skolan i (S)verige;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback