Högskoleprovet och bakfylla

Det blev en spontan utekväll igår efter skolan. Även om jag fick lite fjortisfylla så var dte riktigt kul, ingen bangade och alla släppte loss. Även lite kärlek frodades mellan två klasskamrater... Bra för mig eftersom skvaller är som mitt syre, hehe. Idag mår jag dock som jag förtjänar. Har försökt spela Super Mario men jag suger verkligen, får göra varje bana typ 15 gånger innan jag klarar den. Ska göra ett nytt försök snart, ska nog inte hålla på för länge dock för mitt självförtroende är redan kört i botten.

Snart borde resultatet från högskoleprovet komma. Jag kollade tabellen och jag tror att jag får 1.2. Hade jag inte klantat mig så mycket på två frågor hade jag fått 1.3, men tänker man så kan man ju bli galen tillslut så jag för nöja mig med 1.2 och hålla tummarna för att det räcker för att komma in på journalistprogrammet. Det känns riktigt segt att de inte går något på betygen. Känns som att tre år av slit inte spelar någon som helst roll liksom. Över huvud taget tycker jag att det finns tora brister i antagningssystemen överlag. Till exempel för att komma in på b-kursen i statsvetenskap här i Göteborg krävs det 90 högskolepoäng. Inte heller där spelar varken gymnasiebetygen eller betygen från a-kursen någon roll. Så även om jag hade högsta betyg på hela a-kursen kommer jag inte in. Istället kan någon som i precis klarade kursen komma in bara för att den personen läst en jäkla massa onödiga kursen på universitetet. Lite bittert. Om jag inte kommer in på jmg i vår kommer jag i alla fall inte orka plugga eller jobba, då gör jag nog något ogenomtänkt som typ att lämna landet. Är väldigt sugen på att åka till Jerusalem, kanske lära mig hebreiska. Hade nog vart nåt...

Kommentarer
Postat av: Martin

Tja! Kul att man kunde bidra till ditt syreintag. Hoppas bara att vi inte var alltför "fjortis" i vårt tilltag. Iofs var M mest skyldig, hon var mer dragen än jag =)

Frida sa att du inte hade nån msn, men längre ner skriver du om msn... Har du nån så kan du adda mig på ovanstående mail. Om du vill förstås. Synes i mon.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback