Idol och höst

Alltså vad ska man säga. Idol, vilken röra. För det första tycker inte jag att någon deltagare är speciellt bra i år. Om man tänker tillbaka på de föregående åren så går det ju inte ens att jämföra årets deltagare med sådana som Lorén, Daniel, Sibel, Darin, Sebastian och Agnes. När de gick upp på scen så gjorde de alltid något eget av låten och  tog riktigt  galna toner.  Årets gäng ska ju vara glada om de lyckas sjunga en halv låt utan att ta en falsk ton. Min favorit är Erik för han kan faktiskt sjunga riktigt bra. Heja! Men att Felicia åkte ut idag var rätt dåligt. Visserligen var hon väl inte direkt min favorit men hon var i alla fall bra mycket bättre än Johan. Även om jag kan erkänna att jag reflexmässigt kastade mig efter telefonen när han började gråta med sina små hundögon över sin bror,  men jag gjorde det inte! Och det är det som är det viktiga, att jag stod emot tycka-synd-om-syndromet och handlade efter sunt och förnuft. Men något sådant verkar ju inte existera hos tittarna, speciellt inte sedan de röstade ut Danny. Själv röstar jag aldrig, så slipper jag ta ansvar och kan skylla allt på alla andra. Utmärkt metod, så borde övriga livet också fungera. I vilket fall är det nu tre killar kvar och det är ju skittråkigt för tjejerna är mycket snyggare och har mycket roligare kläder och smink. Nästa år får den där juryn ta och vaska fram lite bättre deltagare. Jag borde söka jobb i Idol-juryn, hade varit perfekt. Har absolut inga problem med att vara tyken, ha en massa åsikter och sitta på en massa makt över stackars skivkontraktssuktande människor.

För övrigt gör Magnus och jag stora framsteg på Super Mario fronten. Vi är nu inne i specialvärlden och klara vi alla dem banorna blir hela spelet höst. Kan ni tänka er!

Kommentarer
Postat av: Martin

Är super-mario bara en omskrivning för att ni gillar att knapra i er roliga svampar?

2006-11-18 @ 15:05:11
Postat av: Clara

Hehe, du ska se svampen under vår soffa...

2006-11-19 @ 01:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback