Nintendo och Borg

Det blev en hel del Nintendo igår. Inser nu att jag måste göra mig av med spelat illa kvickt. Jag måste faktiskt börja jobba på vår tidning och tro det eller ej men Super Mario är inte till någon hjälp.

Det blev ett litet liv när finansminister Anders Borg i dagarna gick ut med att de arbetslösa som inte tillräckligt aktivt söker jobb ska bli av med pengar. Egentligen är inte det väl inte ett så farligt förslag, men jag kan förstå om folk reagerar eftersom moderaterna inte direkt varit nådiga mot de som de facto är arbetslösa hittills. Alltså: även om jag visst tror att alliansens politik kommer att leda till fler jobb, som kommer man ju inte kunna utrota arbetslösheten (det vore väl inte ens ett önskvärt scenario). Därför kan man faktiskt inte besvara alla arbetslösas oro inför försämringar i a-kassan med att "jaja, men förstår du inte att detta kommer att leda till jobb?". Varför? Därför att det inte är sant! Alla kommer inte att få jobb, vissa kommer fortfarande att vara arbetslösa. Och det gäller att inte glömma dem i sin iver att piska på latmaskarna. Så även om jag personligen tycker att Borgs förslag är rätt bra, dessutom är han ganska sexig, så förstår jag folks reaktion. Och om jag får gissa, vinner sossarna valet 2010.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback