Tidning och nyår

Nu har hösten verkligen, på riktigt, utan hämnigar, kommit till Göteborg. Hur vet jag det? Jo för att det regnar konstant. Eftersom jag latade mig och tog bussen till jobbet i morse tänkte jag inte på paraply så det blev en del utnyttjande av kollektivtrafiken idag...Min nya jacka har börjat lukta skumt också. Beror nog på att den blev blöt. Men hallå, sälj för fan inte kläder i Göteborg som inte tål vatten.

Idag i skolan (journalistkurs) skulle vi bestämma vad för slags tidning vi ska göra. Det började roligt med en massa galna förslag och ett tag skrattade jag så att jag grät (har en benägenhet att gråta ibland). Men när det sedan endast var två förslag kvar insåg alla allvaret och det blev en riktigt hetsk diskussion. Tillslut vann ett av förslagen, det jag var för, med en enda röst. Det kändes som att det blev rätt dålig stämning och det var ju liksom inte alls meningen. Vi skulle göra vara astaggade för att göra den här tidingen tillsammans. För egen del spelade det inte så hemskt stor roll vilket förslag som vann, men jag tror att några glömde bort att tänka på vi faktiskt har betalat mycket pengar för denna kurs och att man inte bara kan göra en "kul grej" då. Egentligen var inget av förslagen klockrent, det var nog därför det blev så mycket diskussion. Jag hoppas verkligen att alla kommer på bra grejer att göra nu, det skulle vara förjävligt om hela tidningen skulle sinkas på grund av detta.

Nu sa Cillan precis på msn att vi skulle höras imorgon och börja spåna för nyår. Hjälp! Detta ångestfyllda område vågar inte jag närma mig efter kvällens omröstning. Dessutom ska ju Britney Spears skilja sig! Inte mer nu, jag klarar det inte! Jag hatar egentligen sådana där kvällar då "alla måste göra något". Det är samma med midsommar och valborg. Jag festar hellre när jag känner för det. Men på nyår MÅSTE man ju faktiskt göra något, annars kan man lika väl vänta på att bli uppäten av schäfrar. Förra året hade jag middag hemma vilket blev riktigt trevligt, men då bodde jag fortfarande hemma och nu bor ju alla på typ en kvadratmeter så det funkar liksom inte att ha långbord. Nä, jag tänker faktiskt inte tänka på det nu. Jag vägrar. Nu ska jag kolla på Cityakuten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback