tv-tablån och nya regeringen

Har inte skrivit på ett tag nu, ett halvår närmare bestämt, men ska göra ett nytt försök. Till att börja med måste jag gratuela tv 3 för en utmärkt tv-tablå den här kvällen. Har suttit framför tv: n från 21 till nu och kunnat avnjuta Top model, Weeds (säsongsavslutning dessvärre), Cityakuten och Sex and the City. Underbara program. Top model börjar visserligen bli lite uttjatat, det var ju klart mycket bättre under de första säsongerna, men det är fortfarande roligt att se när de tar bilderna och hur de inte kan hålla sams med varandra. Weeds - fantastisk serie. Synd att programen är så korta bara, tur att de visade dubbelavsnitt idag. Cityakuten, behöver det ens kommenteras? Måste vara en av världens bästa serier. Luka ochCarter helt klart sexigast. Och till sist Sex and the City, synd att de inte ska göra fler avsnitt för det är verkligen en serie som gör en stolt över att vara kvinna!

Så till ett mer "seriöst" ämne: den nya regeringen. Jag var väldigt glad när det stod klart att vi fåt ett maktskifte, men efter alliansens kampanjande såg jag liksom inte framför mig så mycket moderatpolitik. Kalla mig blåst, men jag känner mig lurad. Klart att man innert inne förstod att moderaterna skulle få mycket att säga till om, speciellt i och med folkpartiets nederlag, men det känns ändå inte riktigt okej. Även om jag ogillar att uttrycka mig så här så känns det väldigt mycket rikemanspolitik. Förlåt, det är verkligen inte min typ av uttryck, men hur ska man bättre kunna beskriva det? A-kassan och bostadsförslagen är ju ganska stora förändringar som faktiskt kommer att göra det svårare för många som redan har det jobbigt. Och idag hörde jag något om att höja bensinskatten...what? Kd ville ju sänka den? Och vad händer med migrationsfrågorna? Ingenting för det är ju gamla vanliga moderaterna som bestämmer där med. Och med hbt-frågor som homoäktenskap? Intet nytt för där har de satt kådisarna!!  Jag hoppas verkligen att de lyckas med att minska arbetslösheten kraftigt annars kan de se sig om efter andra jobb...

Jaja, lite gnäll, men det får väl vara okej idag. Ska försöka skriva imorgon också och då kanske det blir något roligare. Eller förresten, inte så stor chans eftersom jag har tenta imorgon. Ska nog plugga lite nu...inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback