Jämförelse

Måste skriva ett inägg på svenska också. Dels för att det är bekvämt, dels för att jag inte vill förolämpa någon på ett språk de förstår, he he. Igår när vi var på en pub diskuterade vi huruvida det faktiskt är sant att svenskar genrellt sätt är snyggare än andra och om det motsatta gäller för engelsmän. Vår slutsats blev att ja, det stämmer! Går jag på stan en dag i Göteborg kan jag se flera personer vars utseende faktiskt får mig att reagera positivt. Det händer väldigt sällan här, och framförallt på pubarna eller klubbarna. Och ofta kan de heller inte klä sig, vilket ju är synd för ofta kan en het outfit kompensera för ett mer mediokert utseende. Jag ska inte vara helt orättvis, jag har faktiskt sett en hel del tjejer med trendiga kläder på stan, men har faktiskt inte sett en enda på någon pub eller klubb. Vad kan det beror på? Aja, det var veckans dos av svensk självgodhet, dags att gå vidare!

And for you who didn't get any of this, it's mainly about the brittish prides like Hugh Grant and Colin Firth. (I just love knewing a languages spoked by 0.01 % of the entire worlds population.)

By the way, check out Julias
travelling diary for a Lindingö-girls point of view on Bristol, and for pictures.

Kommentarer
Postat av: julia

hahaha! "a lidingögirls point of view"!! sure, as if that would be any different.. :) admit it, it just for the pics!

2007-04-09 @ 22:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback