Självbehärskning och snytningar

Självbehärsking. Självbehärskning. Självbehärskning. Måste lära mig. Inte äta kebab på fyllan (av den enkla anledningen att den smakar skit här; ingen kebabsås bara äcklig chilli och majonäs. Engelsmän tror att de kan hälla majonäs över allt.). Inte sjunga Bob Dylan på kareoke (inte Abba heller för den delen). Inte beställa drinkar som jag behöver förklara för bartendern. Inte beställa drinkar alls förresten. Inte dricka alls närmare bestämt.

En kulturkrock som börjar bli riktigt besvärande här är snytandet. Tydligen är det bara de svenska normerna som innebär att man inte snyter sig i gemensamma rum som till exempel ett pyttelitet klassrum. Behöver man verkligen rensa näsvägarna så går man ut från rummet. Som Jenny påpekade häromdagen är vårat klassrum ibland rena snytkonserten! Högljudda snytningar är nog bland det äckligaste jag vet, men det verkar bara vara svenskarna som inte blåser så fort tillfälle ges här. Uäk.

Kommentarer
Postat av: moses

okay, frankly speaking,! For fuck sake!

gillar din humor och ditt kvicka tänkande! all respekt!
men kanske lite pubertalt snack om fylla och ...........
men då e ju jag oxå gubben i lådan, med andra ord look whos talking!

följer dig med intresse! hoppas du mår bra och framförallt kommer till insikt visst är livet en lek men leken har en baksida oxå kanske en mysiig innergård med blommor trädgård vattenfall fnärilar å sånt eller vad du väljer att den ska vara!
bless/
moses

2007-04-15 @ 00:14:54
Postat av: Cillan

uhhh.. minns snytningarna med avsky.. hade uppe det på diskussion ett antal gånger i vår klass kan jag säga.. men akta dig, dom tar riktigt illa upp om du skulle klaga på det.. tack för att du skriver på svenska igen.. min clara är svensk!

2007-04-18 @ 23:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback