Utflykt och klänning

Idag såg såg vi havet. Vi trotsade bakfylla och sömnlösa nätter för att kunna ligga en hel dag och jäsa på stranden. Gårdagens hätta och slappnde i stadsparken hade verkligen motiverat oss. Efter mycket om och men kommer vi till buss staionen, frågar vilken buss man kan ta om man vill till havet och sätter oss, mycket nöjda med vår äventyrsrikedom, tillrätta på väg mot sol och kanske bad. När vi anländer är det; kallt, blåsigt, rått och jävligt. Vi får börja med att springa in i alla skitbutiker för att köpa tröjor eftersom vi fryser arslena av oss. Hittar sedan havet som är helt uttorkat av ebb och ligger precis vid en hårt trafikerad väg. Tar oss till en restaurang, slår oss ner inomhus utan en tillskymmelse av havsutsikt och beställer smaklösa rätter. På vägen tillbaka till bussen köper vi äckligt godis som vi slänger. I väntan på vår räddning hem (bussen) går vi in i närmaste lågpris butik á la Ullared och förfäras över hur fult allt är och hur hemskt det måste vara att tvingas handla i sådana här butiker. Julia sammanfattar det hela med; "Och här går vi och skänker pengar till barnen i Afrika när människor här har det på det här sättet!".

Fick min nya klänning från asos.com häromdagen. Den är bredrandig, med smalare ränder upptill och bredare nertill. Insåg att ränderna får mig att se fetare ut. Eller snarare, mina bröst ser större ut, men det gör även min rumpa. Så frågan är, är det värt att få en större rumpa om den kommer med större bröst?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ok, lite sent påkommet, men det värmer i mitt judiska hjärta att du kollar upp matze och judiska studentföreningar! hÄR i Linköping är det ont om judkiska studentföreningar, men jag gör så gott jag kan=) Lite skumt att göra ett inlägg när vi inte hörts på typ två år, men vi är ju trots allt gamla dagiskompisar! Nu ska jag börja följa din blogg bara för det. Fortsätt ha det så ball som det verkar ha det! xo /Johanna

2007-04-20 @ 20:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback