Maneter och Potter

Läste i tidningen igår om en ny manet. Som om vi inte hade tillräckligt redan liksom. Artikeln, som gick ut på att den nya maneten kunde förstöra fisket, utelämande enligt mig (en notorisk manetfobiker) den enda centrala frågeställningen nämligen: är manetfanskapet farlig? Skit i fiskarna liksom, tänk på oss stackars nerregnade desperata badgäster. Så, om någon råkar vara kunnig inom ämnet slemmiga - hjärndöda - vattenfyllda - äckelvarelser: är dessa nya maneter farliga för människor?

Ska fortsätta läsa Harry Potter nu efter at äntligen fått reda på boken. Jag vet att jag är nördig, men den är faktiskt spännande. Och jag är mycket säker i mitt kulturella jag. Sådetså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback