Lack och drunkna

Nu bär det av till sydligare breddgrader! Närmare bestämt Lund och Malmö. Ivkäll får alla malmöiter se upp och imorgon är det lundaborna som ska passa sig. För när Cillan, Louise och jag är i farten då kan det gå vilt till! Har slängt förklädet och kärringkläderna för helgens skull och drar istället på mig något mer passande, till exempel rödmålade naglar. Förstår för övrigt egentligen inte varför vi kvinnor målar naglarna. Det är ju snyggt och så, men man blir ju fullständigt handikappad dem följande tre timmarna efter målningen (om man vill ha perfekt lack då, och det vill man). Man kan inte göra något alls, knappt gå på toa ens! Men men, vill man bli fin får man lida pin antar jag.

Är rätt uttråkad nu, väntar på att pappa ska komma med bilen. Jag hatar att vänta. Känns så meningslöst. Drömde förresten att jag nästan dog två gånger i natt. Båda gångerna höll jag på att drunkna. Det kändes faktiskt sjukt verkligt, som att jag verkligen var död. Det sägs ju att drunkning är det skönaste sättet att dö på och av att döma av min dröm kan jag bara instämma. Det var riktigt fridfullt faktiskt, inte alls panikslaget utan mer som ett insomnande samtidigt som hela kroppen blev tyngdlös (okej en dröm kanske inte rä det bästa fysiska beviset för hur kroppen reagerar vid drunkning, men va fan...). Fast måste även medge att det var rätt skönt att vakna och inse att jag fortfarande var vid liv. I vilket fall, att vänta känns så onödigt när man faktiskt skulle kunna dö när som helst. Nä fy, peppar peppar. Vilken pessimist jag är. Är bara uttråkad, förlåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback