Comhem och telefonkö

Haha, comhem, underbara människor. Ringer för att åtgärda telefonproblemet. Jag inleder rakt på sak med att min telefon inte fungerar och att jag tror att jag vet vad som är problemet. Problemet torde nämligen vara att det blivit något fel i överlåtelsen från att Magnus stått på abonemanget. Hon skrattar lite och frågar sedan om det var min sambo eller pojkvän som stått på abonemanget. Jag svarar lite förvirrat att det ju var kombinerat. Hon fortsätter sin lilla historikinsamling och frågar om han bor kvar, vilket ju inte är fallet. Sedan uppstår ännu mer förvirring när det visar sig att inget ska börja fungerar förrän 1 mars egentligen, men trots detta fungerar ju mitt internet. Jag förklarar även att jag ska resa bort i mars så då har jag inte så stor nytta av att allt kommer igång igen. Hon garvar och har problem med sitt system men tillslut kopplar hon mig till en annan tjej. Den nya tjejen frågor om det gäller en uppsägning och svarar att det gör det absolut inte, snarare en ofrivillig sådan. Ett antal "ett ögonblick" senare följs av ett antal "jaha ja, nu förstår jag" som följs av ett nytt antal "ett ögonblick". Hon börjar jiddra om att jag inte ska få behålla vad hon kallar för "hans telefonnummer". Jag menar å det bestämdaste att det är "mitt telefonnummer". Blir kopplad till telefonsupport (var det inte dem jag pratade med från början??). Står nu i telefonkö. Undrar om jag behöver svara på några fler frågor om mitt tidigare förhållande för att få telefonen att gå igång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback