Csn och intellekt

Fick en återbetalningsplan från csn häromdagen. Ha! Jag tänker då inte betala ett öre! Att betala csn känns liksom rätt avlägset, det är något man gör när man har ett välbetalt jobb och en lysande karriär. Inget för mig nu alltså. Nog ändå bäst att skicka in ansökan om pengar för Bristol innan de börjar misstänka mig för något... Måste förresten sluta äta entrecote och chevre till middag, matchar liksom inte så bra med plånboken.

Har känt mig riktigt intellektuell idag (undra om det stavas så, annars rätt tydligt bevis på att det är just vad jag inte är...). Köpte en Herald Tribune på väg till bion till pappa som ligger på sjukhus efter att ha trillat från en stege. Känns riktigt bra att gå omkring med den under armen på stan, speciellt på spårvagnen när man liksom lite nonchalant sätter sig och läser. Visade sig dock att Molly redan hade inhandlat dagens tiding till pappa så nu måste jag läsa hela tidingen själv... Var och såg filmen Darling på folkteatern - bara det är ju grymt kulturellt och smart. Följdes sedan upp av fika i Haga, även det mycket belevat. Känner mig mycket tillfreds med mig själv. Inte lika kul dock att de inte hade min telefon på Ecxet. Saknar den mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback