Fynd och jargonger

Fan vad jag har fyndat idag! Varit på ikea med Linda och verkligen kapat. Hade ett gammalt tillgodokvitto där på över 300 kronor så behövde bara lägga till 150 kronor för att få: matta, kudde, stekpanna, lampa, glas (till mina häslodrinkar), sugrör (se föregående), matburk, glödlampor och galjar. Herregud vad billigt! Det kostade liksom lika mycket med två flaskor vin på systemet... Skulle dock köpa en blomkål förut (trodde aldrig att jag skulle köpa blomkål, måste vara ett mognadstecken) och den kostade nästan 40 kronor! Herregud! Och hälften ryker ju innan man ens hunnit börja koka. Får verkligen hoppas att det smakar bra nu.

Funderade igår på det här med jargonger (stavas det så?). Varje grupp har ju sin egen jargong och det är så sjukt lätt att falla in i den. Som på mitt nya jobb har tjejerna där en viss jargong och det tog inte lång tid för mig att anpassa mig till den. Kom på mig själv när jag slutade igår hur likt jag beter mig de andra som jobbar där. Känns på ett sätt inte så bra att man anpassar sig så lätt till andra, å andra sidan är det kanske en överlevnadsinstinkt. Man får nog ta och försöka hålla fast vid det som är en själv. Vad det nu är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback