Genialitet och självförakt

Efter ett antal rom och cola, gin fizz, mojito och dry martini framstår vissa idéer jag får som helt genialiska. Det är liksom det enda rätta att göra just då. Som till exempel när jag känner mig obekväm i min klänning för att det känns som om mina bröst ska trilla ut (vilket givetvis är ren paranoia), verkar det enda rätta att göra att ta en taxi hem för att byta. Sedan att det kostade 170 kronor är ju något som kommer dagen efter. Tror nog att jag måste ta med mig någon slags regelbok ut nästa gång där det står uppskrivet rimliga saker att göra (köpa öl istället för drinkar, gå hem istället för att ta taxi, ha på mig samma kläder hela kvällen, inte ringa allt och alla osv.).

Ibland är det så otroligt jobbigt att vara mig själv. Och att vara irriterad på sig själv är mycket värre än att vara irriterad på någon annan. Det går ju liksom inte att undvika sig själv eller att tycka fördömande saker utan att behöva ta något ansvar. Man måste liksom hela tiden leva med sina dåliga sidor och när dessa är som mest tydliga är det riktigt jobbigt. Har kommit på vad min nyårslista ska handla om; saker jag vill ha 2007. Skulle kunna se ut så här:

1. Självbehärskning
2. Självdisciplin
3. Bättre ekonomi, alternativt bättre sinne för ekonomi
4. Bättre matvanor
5. Bättre städvanor, alternativt några städvanor över huvud taget


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback