Kunder och mardrömmar

Mitt första blogginlägg 2007. Har varit alldeles för trött sedan nyår så har inte orkar göra något alls. Råkade bli efterfest hemma hos mig med både vänner och grannar och sjöman och allt var det var så sov inte många timmar den natten. Och sedan dess har det varit jobb och inventering varenda dag. Idag fick jag sova ut - vaknade klockan tre! Ganska underhållande på jobbet igår ändå. Kom bland annat en kille som skulle hämta en tavla åt en vän som inte hade haft plats i bilen. Tavlan visade sig vara typ 70*200 cm så jag påpekade att det var ju sant att man behövde en rejäl bil för den tavlan. Svaret blev:
- Äh, den är till min exfru så det är bara att knäcka den på mitten!
Sedan kom det även en liten 5-åring som lite besvärat försökte komma undan sin mammas uppmaning som gick ut på att säga till mig:
- Den här badankan snodde jag och nu lämnar jag tillbaka den.
Det tog ett bra tag innan han mycket motvilligt lämnade ifrån sig stöldgodset...

2007 känns annars som ett bra år. Lite som året med stort Å liksom. Vet inte varifrån den känslan kommer, men ibland måste man lita på sina insikter (inte för att mina brukar leda rätt på något vis). Första fyllan 2007 inte lika bra dock. Hade ju knappt sovit så blev dragen efter två Corona. Inte bra. Ska bli bättre idag. Förresten drömmer jag mardrömmar om McDonalds. Ändå sjukt vad lite rebell det är i mig. Jag har verkligen aldrig sjukanmält mig trots god hälsa eller struntat i att komma till jobbet eller något sådant alls. Så en gång (nyår) gjorde jag det och då både sa jag upp mig plus sa till innan att jag inte skulle komma. Ändå drömmar jag om hur chefen skäller ut mig framför alla och hur jag springer därifrån i regnet nästan utan kläder. Borde nog söka hjälp för det där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback