Trevlighet och förståelse

Förra veckan var det en man som ringde till jobbet därför att hans soffa hade varit flera veckor försenad. Hade jag varit i hans kläder hade jag varit rasande, man han var lugn och sansad. När jag hade ordnat det för honom och kollat att hans soffa skulle komma säkert nästa vecka, blev han överlycklig och tackade så hemskt mycket. Han gav mig ett visst hopp om mänskligheten, så nu när jag pratar med comhem försöker jag köra samma taktik, det vill säga vara den trevliga och skämtsamma istället för den förbannade. Hittills måste jag dock säga att den taktiken inte ger så speciellt mycket resultat. Har redan suttit i telfon i en timme och pratat med tre olika personer. Person nummer två sa ju "aha, jag förstår", så hoppas att hon kan sprida denna förståelse bland dem andra. För nu börjar jag tröttna...

Kommentarer
Postat av: P

Haha! kunden har alltid rätt, eller hur va det nu?

Postat av: Clara

Men asså det är ju det som är så jobbigt. Att fp:s liberala ideologi (och förhoppningsvis även politik) är egentligen ganska långt ifrån moderaternas högerhandskar. Det är därför blockpolitiken är så jävla jobbig. Jag tycker antingen sju olika partier utan block eller enbart två partier. Så man vet vad man röstar på liksom.

2007-01-22 @ 22:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback