Fördummad och förslappad

Jag trodde att allt detta engelskapratandet enbart skulle ha en förkovrande effekt , men jag har insett att det även har en fördummande. Efter en hel dag av engelskpratande börjar jag även tänka på engelska och eftersom jag är betydligt sämre på engelska än på svenska blir tankarna liksom ganska förenklade. Mina inre resonemang kommer liksom ingen vart eftersom jag inte kan hitta rätt ord alltid. Kanske ska börja tänka i bilder istället, fast då åker jag väl tillbaks ytterligare några led.

Idag var Julia och jag på stan och försökte shoppa. Problemet var bara att vi var så trötta att vi knappt kunde gå. En mycket söt klänning från Topshop blev det dock, trots bristande shoppingsug. Inte bra, tänk vad som kan hända om jag verkligen är sugen på att shoppa...hemska tanke! Vi lyckades luska ut vilken buss vi kunde ta tillbaka som tur var. Direkt när jag kom hem lade jag mig på sängen och sov i tre timmar! Det blev lite sent igår på festen här i huset...lite för mycket vin, lite för mycket koreansk musik och lite för mycket Norah Jones. Snart en vecka avklarad i Bristol!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback