Plågsamma mornar och grammatiska onödigheter

Ännu en natt utan speciellt mycket sömn. Den här nya dygsrytmen tär verkligen på min stackars förslappade kropp. Försöker tänka tillbaka till gymnasiet för att komma ihåg om jag vande mig vid det, men minns bara hur satans trött jag var på mornarna och hur lidande tyskalektionen på fredag morgon blev på grund av det. Försöker sedan erinra mig grundskolan, men även där minns jag bara plågsamma mornar. Tror helt enkelt inte att jag är gjord för att gå upp tidigt. Aja, idag tog vi i alla fall en rejäl långpromenad som jag inbillar mig kan kompensera för Polinas brownies som jag knökade i mig strax innan.

Snackade precis med en tjej från judiska studentföreningen här och hon var väldigt trevlig och hjälpsam. Dessvärre har de lov nu i fyra veckor så det har inget på gång förrän de kommer tillbaka, men rabbinen och hans familj var tydligen väldigt trevliga de med och kunde ordna matze och så om det inte fanns att köpa i affärerna. Var för övrigt mycket nöjd över att min mat åts av två personer utöver mig själv igår och att den var uppskattad. Jag är inte så efterbliven i köket trots allt!

Vi sveskar fick oss en liten känga idag på grammatiklektionen efter att Jenny ifrågasatt varför vi måste kunna detta när vi ändå vet hur man ska göra. Då började lärarna förklara för de andra studenterna hur konstigt det funkar i Sverige då vi inte lär oss engelska den grammatiska vägen. (Men vi kan fan snacka minst lika bra som alla andra och vi vet ju hur man skriver. Om man gör rätt varför måste man veta varför man gör rätt?). Slutade med att jag var tvungen att utropa att vi faktiskt var närvarande i rummet och inte någon konstig utdöd avart i det grammatiska släktet. Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback