Vår och plugg

Vilken underbar dag! Okej, den började inte så bra med en utskällning från båda föräldrarna på grund av borttappad navigatorskiva, men sen blev det bara bättre. Underbart väder, så jag strosade ner på stan i tunna kläder och solglasögon, lyssnandes till Hello Saferide. Blev på riktigt bra humör av att gå ner längs Avenyn och känna att det nästan var vår. Satte mig sedan vid kanalen och åt glass och lyssnade till Håkan Hellström, kan det bli mer av Göteborg? Köpte två nya skivor också, som håller på att impoteras till iTunes nu. Sedan träffade jag Linda och vi fortsatte det bekymmerslösa strosandet, bara njöt av vädret. Vi blev dock lite yra av allt parfymsniffande på Kicks, speciellt sedan vi luktat på alla herrparfymer för att försöka lista ut vilka killar som har vilka. Gick inte så bra, vi blev mest snurriga.

Måste söka till universitetet inna jag åker. Är lite kluven, för egentligen vill jag läsa statsvetenskap, men det vore väldigt nyttigt att läsa engelska eftersom jag planerar att åka till USA för att plugga journalistik och då måste jag vara grym på engelska. Bara det att jag vet att jag skulle tycka att det var skittråkigt att plugga engelska i Sverige, medan statskunskapen är något jag verkligen tycker om. Kanske skulle försöka läsa båda samtidigt, fast jag vet med mig själv att jag hellre vill jobba extra och tjäna pengar. Sist jag sökte engelskakursen i gbg slutade det att jag pendlade till Halmstad bara för att slippa läsa det, så vet inte om det vore så klokt att söka det igen. Kan man inte bara ha någon utbildad människa som tar alla beslut åt en här i livet, så att det alltid blir rätt?

Kommentarer
Postat av: Robert

Inte för det är så mycket värt kanske, men jag har läst engelska på hemmaplan (i Lund) och gillade det. Kändes lite krystat att prata engelska med alla när det bara var svenskar överallt, men måste säga att jag lärde mig en hel massa och hade rätt roligt. Å andra sidan har jag läst en termin statsvetenskap också, vilket jag inte gillade alls.

Postat av: maja

du har ju mig som läser eng just nu, så nej tack till det..........!

2007-03-13 @ 08:30:48
Postat av: Anonym

Jag behöver ju inte undervisa i det dock...din smitare.

2007-03-13 @ 13:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback