Rationalitet och uppe i det blå

Jag är så oerört förfinad. Har en liten suppé i min säng beståendes av kronärtskockor, getost, morötter och guacumole. Ofattbart sofistikerat. Tänker även stora tankar som att jag kanske skulle förvandla min brors studentmottagning till en välkommen-hem-fest för mig själv. Skulle ju vara optimalt faktiskt: buffé, fri bar och öpet hus - bara för alla mina kompisar att stiga på. Tål att tänkas på.

Imorgon bär det av till London. Då det kom sig att vi stannar två nätter besämde vi oss för att dela på en resväska. Efter mycket konfunderande rationaliserade vi bort två tandkrämstuber, duschcremér och deodorater i sann nu-delar-vi-på-allt-för-att-klara-oss-anda för att sedan mycket konsekvent packa ner minst ett par extra skor var (jag två), fem olika outfiter och diverse andra nödvändigheter. Vi även stora problem till en början med klädvalet eftersom vi ju inte kunde förutspå vädret, tills Julia kom på den brillianta idén att vi skulle kunna titta på en väderprognos. Ibland är det tur att man har tre hjärnor, vet inte hur Julia och jag enbart ska klara oss på två när Jenny åker.

Håller för övrigt på att utveckla oroande Louise-tendenser. Kommer till skolan i torsdags, glad i hågen och helt bekymmersfri (det där var en lögn, i alla fall bekymmersfri för några minuter), möter Julia som visar mig ett sms hon fått natten innan av Rob, som i sin tur har pratat med barpersonalen på en av pubarna som gästades kvällen innan  och som  vill meddela att de har hittat min mobil. Och jag hade inte ens insett att min mobil var borta.  Skärpning. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback