Trivial sammanfattning och komplexa dilemmor

Hittade ett gammalt mail jag skickat till en kompis under mitt forna singelliv och det fick mig genast på bättre humör. Fick mig att inse hur ombytlig man egentligen är som singel och att man kanske inte ska ta saker och ting på sådär hemskt stort allvar. Styket ur mailet visar också hur trivialt ens liv låter när det ska sammanfattas till vå meningar...

"Vet inte vad som hände med X, insåg väl att han bara är en stor kuk i kostym typ. En tråkis. Däremot händer det saker på Robfronten. Han har bland annat sagt att han älskar mig... Rätt jobbigt faktiskt, för vi kan typ inte ha ett förhållande eftersom ingen av oss är speciellt pigg på långdistans."

Laddar förresten ner en ny idol...rätt drygt. Fast har en maaaassa Sex and teh City så jag klarar mig ganska bra ändå. Behöver något snacks dock. Tjuvkikade i allas frysfack igår och fick mig en smärre chock: hela vår frys är fylld med Ben&Jerrys och Hägendaas glass. Så nu undrar jag om jag ska ansluta mig till denna skara glassfanatiker eller om jag istället ska köpa några gurkbitar med dip. Livets alla kval, jag säger då det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback