Tröst och drog

Det finns bara en enda sak att göra när man har blivit dumpad. Det är att köpa svindyra skor. Och det är precis vad jag har gjort. Ett par alldelles nya Fornarina stövlar fast årets modell istället, som ju helt klart är strået vassare. Jag kan nu gå vidare i alla fall i sorgen över mina stövlar. Jag lovar att det var ett äkta luckorus att få lägga vantarna på dem nya bebisarna. Lade först undan dem för att se hur mycket pengar jag kunde lura mitt kort på och sprang sedan tillbaka till affären, prejade ner barnvagnar och lusar på vägen med brännande färska sedlar i plånboken och gick sedan lugnt ifrån affären omåttligt lycklig.

Detta kan låta lite självupptaget, men må så vara: I igår när jag var ute hände något väldigt konstigt. Jag blev hög på mig själv. Jag bestämde mig vid någon punkt för att inte vara ett offer av den anledningen att jag älskar mig själv för mycket och det blev som en drog. Kunde inte sluta le eller skratta eller känna att jorden finns till enbart för mig. Väldiigt underlig känsla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback