Obehagliga drömmar och vuxenhet

Imorgon börjar allvaret, nämligen plugget. Efter att ha glidit i två veckor ä det på sin plats, med tanke på att även mitt undermedvetna börjat jaga min förslappade livsstil. Jag drömmer till exempel om min mammas röst. Och då menar jag mammas tjat. Mycket alarmerande och obehagligt, och ett tydligt tecken på att jag behöver sätta fart på min tillvaro.

Nyss hemkommen från Bristol kände jag mig tvungen att gå på Leons födelsedagsfest här i huset för att inte helt tappa mitt nyfödda sociala liv i Leeds. Ack vad jag kände mig gammal bland dessa nyutflugna ungdomar. =) När jag kommer upp strax innan tolv ligger Leon nerspydd i sin säng och säkerhetsvakten kommer upp och talar om för oss att sänka volymen och stänga branddörren. Då gick jag till mitt rum och gjorde mig en kopp te. Se, äen jag kan vara vuxen. Lite i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback