Tuggummi och trolleri

Vaknade i morse med tuggummi i håret. Jag repeterar: tuggummi i håret. Försökte förgäves dra ut det, men fick tillslut dra på mig en gammal truckerkeps då jag skulle knacka på hos grannen av annan anledning. Har nu fått domedagsbeskedet av Madde (frisör) att jag (hon) måste klippa av det. Inte kul, kommer se helt mupp ut med värsta hålet i håret. Ska hädanefter mycket konsekvent slänga alla färdigtuggade tuggummin i en pappe3rskorg och ej enbart inom armlängds avstånd.

Ny dag för packning och städning idag och förhoppningsvis den sista. Problemet är bara att jag behöver trotsa fysikens alla lagar för att få pllats med allt i mina väskor. Om man bara kunde trolla...(och speciellt bra vore det att ha en sådan väska Hermione har i sista Harry Potter, en väska som är jätteliten på utsidan, men jättestor på insdian.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback