Hemligheter och ljud

Jag har en mapp på min dator som heter Privat. För att den innehåller privata saker som ingen ska läsa. För om jag skulle hittat en mapp på någons dator som hette Privat så skulle jag naturligtvis inte titta? Ungefär som att skriva över en knapp att "tryck inte på knappen". Som att inte någon nyfiken jävel kommer att gå och trycka bara för att. Borde nog döpa om mappen till "för allmän läsning". Då är den nog bättre säkrad.

Annars gjorde jag en intressant iaktagelse på biblioteket igår. Nämligen hur konstigt det är att vissa människor har så mycket ljud för sig. Medan de flesta sätter sig ner på en stol så fullkomligt slänger sig andra människor ner och orsaker en smärre jordbävning. Och medan de flesta tyst och lungt bläddar sida drar andra nästan loss hela sidan. Vidare andas de flesta regelbundet och tystlåtet, medan andra flåsar och stonkar som att det vore som att springa ett maratonlopp varje gång de ska dra ett andetag. Varför är det då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback