"Motion" och "lek"

Efter nästan två månaders innehav och bruk av ett gymkort tänkte jag att det var dags att pröva mina vingar och gå ut och springa. Dessutom kändes det inte så lockande att traggla på gymet när det var så fint väder ute. Efter första varvet var jag döende. Men okej, tänkte jag med hoppet uppe, det beror säkert på att valde att springa åt det hållet där man får alla uppförsbackar. Så jag bytte håll. Efter ytterliggare något varv var jag dock ännu närmare dödsbädden. Varvet efter det ville jag bara sätta mig i solen med en cigg och ett glas vin. Vilket också var precis vad jag gjorde. Vin är mycket godare än svett. Fakta.

Annars har det varit väldigt trevligt att sitta i solen vid näckrosdammen och plugga. Med undantaget alla skrikandes barn som "leker" (jag tror inte på att de leker, jag tror att de är utsända för att jävlas med människor i allmänhet). Hörde en tjej berätta för sin kompis om något idylliskt ställe hon kände till. Förutom porlandes bäckar och vilda gräsmattor fanns där även skrattandes barn. Jag ville verkligen gå fram och korrigera henne. Barn skrattar inte. Barn skriker, gapar, allmänt väsnas. Det är ytterst sällan man ur en "lekande" skara barn kan urskilja något som skulle kunna kallas skratt. Mina barn ska vara vaderade från topp till tå. Dessutom ska de lära sig skriva med en gång så att de kan skriva till mig vad det är dem vill istället för att väsnas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback