Kaffevanor och Britneyvanor

Häromdagen då jag och en av mina indiska korridorare råkade koka kaffe samtidigt diskuterade vi olika kaffetraditioner. Hon har helt groteska mängder socker i sitt kaffe och tydligen är detta normalt i Indien. Effekten är att alla får diabetes. Så när de bjuder på kaffe frågar de inte vilka som vill ha socker utan vilka som har diabetes. Man tycker ju att någon skulle känna sig alarmerad, men istället för att sträva efter att minska ner på sockret hoppas de bara att de ska klara sig så länge som möjligt innan de får diabetes och tvingas dricka svart kaffe. Logik och rationalitet är sådana raffinerade mänskliga egenskaper.

Har spenderat två dagar tittandes på olika dokumentärer om Britney Spears. Jag smått besatt av hennes. Hon är så rolig. Jag menar, raka av sig håret, det är faktiskt jättekul. Och då hon hade en t-shirt på sig där det stod "I am the American dream" - det är ju bara sjukt fyndigt. Mer sånt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback