Vinnare och vinnare

Så nalkas den åter. Dagen vi alla fruktar. Dagen då jorden skälver och delar in oss alla i två grupper. En för vinnare, en för förlorare. En för de som lyckas sammansvärja sig till ett, en för de som fortfarande håller sin individlåga brinnande. Det är dagen då alla som är två för lov att fira: vi som bara en kan däremot festa varje dag vi vill, hela året om. Det är dagen då tvåsamheten får en stänk av erkännande. Det är dagen vi ska fira att det är okej att behöva fälla ner toasitsen varje gång man ska gå. Vi ska fira att det är okej att inte besitta fullständig kontroll över fjärrkontrollen. Vi ska fira att det är okej för en utvald person att fisa i vår närhet. Vi ska fira att det är så underbart när man inte kan breda ut sig i sängen och när man inte kan sova därför att två personer är en för många för att hålla sängen i normal temperatur. Det är alla hjärtans dag. Och för mig är det uppenbart vilka som tillhör det vinnande laget.

Måste också kommentera det faktum att Sverige television igår började sända årets omgång av äkta kvalitets tv. Nämligen Melodifestivalen. Fantastiskt program, men i år även mycket ångestframkallande. Förutom Kristian Luuk är programledarna 21 respektive 22 år gamla. Vinnaren i första deltävlningen är 15. Jag är 21. Jag är inte på tv. Men jag är inte bitter. Jag är inte bitter.

Kommentarer
Postat av: Jullan

Halleluja!!

Jag är också i vinnande laget!!

2008-02-12 @ 16:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback