Kaffeberoende och föräldratankar.

Jag måste sluta dricka kaffe. Har nu inte sovit ordentligt på två dygn. Visade sig att jag inte kan kontrollera det här med att ha en egen kaffekokare, för att inte tala om att vara tillbaka i caféstaden nummer ett med påtår som ett mycket viktigt inslag. Mår illa.

Kunde inte hämta min tvätt precis utan att innan diskutera med Cillan vem jag skulle ha som gudmor till mitt barn. Inte för att jag är gravid (är väldigt säker på att jag inte är det för ovanlighetens skull) och om jag nu skulle vara det skulle jag natgligen inte behålla det, men det kändes fortfarande väldigt viktigt att få frågan avklarad. Valet stod mellan Cillan och Louise och det var inte alls självklart. Cillan är ju utan tvekan den ansvarsfulla av de två; Louise kan ju inte ens hålla en mobiltelefon vid liv. Å andra sidan vet jag att de båda skulle bli utomordentliga mammor och älska barnet mer än allt annat. Cillan tyckte att om det var en kille kunde jag ge det till Louise (va fan skaffa era egna barn!), men själv hade jag nog hellre gjort tvärtom. Bestämde mig tillslut för att ha två gudmödrar och vi kom fram till att ett barn uppfostrat av de båda skulle bli det perfekta barnet. Så nu behöver jag inte oroa mig för den saken längre, vilket jag naturligtvis har gjort väldigt länge och hela tiden...;)

Kommentarer
Postat av: Maja

DIN JÄVEL

2008-01-20 @ 20:18:22
Postat av: Louise

Jag har känt henne längst! Jag e given ju!

2008-01-21 @ 20:59:37
Postat av: Maja

Jag är ju den ansvarsfulla, du skulle bara glömma barnet på nån buss. säga äh skit i det!!kanske kanske skulle du ringa sj´s hittegodscentral.

2008-01-22 @ 13:32:17
Postat av: Louise

Nehe...förstår inte vad du har fått d ifrån...skulle inte jag vara ansvarsfull? d va d dummaste jag har hört!

2008-01-22 @ 20:48:10
Postat av: Clara

Louise, Maja har en poäng. Om du inte kan hålla reda på din Diorväska, hur ska jag då kunna lita på att du kan hålla reda på ett barn? Tror mig också veta vart dina prioriteringar skulle ligga mellan nämnda barn och Diorväska...

2008-01-28 @ 22:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback