Politkerdrömmar och läslusta

I natt drömde jag att jag låg med Thomas Bodström. I drömmen bodde Thomas Bodström i en tvåa någonstans i Stockholm och han tog dit mig under förevändningen att jag skulle hjälpa honom att utforma en lag som gick ut på att förbjuda cirkusartister att utföra konster utan skydd. Det var en mycket trevlig dröm och det var ju även väldigt lyckligt att det av alla politiker var just Bodström som besökte min dröm (utan speciellt mycket fantasi kan man ju få upp ganska motbjudande bilder i huvudet om man tänker liknande tankar om andra politiker...). Vaknade upp med en mycket enträgen lust att faktiskt ligga med Bodström och denna har förföljt mig hela dagen. Så, Bodström, om du läser detta, det är bara att höra av sig!

En iaktagelse om stadens bokhandlar: inte konstigt att de förlorar sina kunder till internetbokhandlar då deras utbud är uruselt. När det kommer till till exemple filosofilitteratur är det skamligt vad få titlar de har inne. Och något i mitt översittarjag säger mig att det är viktigare att läsa något av de stora filosofiska verken än ännu en roman om irländska kvinnors kärleksliv eller om norrländska jounralisters äventyr. Med detta inte sagt att även sådana böcker till viss del fyller även mina bokhyllor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback