Godis och värk

Pappa skulle gå in och löpa frimärken åt mig idag. Ut kommer han med ett förnöjt leende samt ett påskägg godis och en marsipankanin till mig. Jag bantar för fan, ge mig inte marsipan! jag älskar marsipan, har redan satt i mig halva kaninen! Liksom, ser du inte att din dotter är en tjockis, sluta proppa henne med massa godis. Det är dessutom pappa som betalat mitt gymkort, ganska kass investering om han ska motarbete syftet själv. Trodde att han var bra på att göra affärer, men han uppvisar ju klart kontraproduktivt beteende. Aja, antar att det är lönlöst att banta över påsken. Som att banta över jul. Förerdrar de judiska högtiderna, de som snarare går ut på att ta bort saker från kosten. Varför firar egentligen kristna alla sina högtider med att äta godis? Och på ett ytterst komplicerat sätt dessutom: gömmer det i ägg i trädgården och hänger upp det i granar och bygger hus av det. Det är faktiskt bara att gå och köpa en påse lösgodis när man vill, man behöver inte krångla till det. Nu ska jag i alla fall äta den satans marsipankaninen. För det är trots allt jävligt gött.

Det är jobbigt att ha träningsvärk i magen för jag kan inte avgöra om det är musklerna som gör ont eller om jag håller på att få mens. Så har gått runt hela dagen och oroat mig för att få mens när det enda som har hänt är att mina muskler återhämtat sig från gårdagens träning. Och förhoppningsvis bränt lite på marsipanen. Har dock hellre fettförbränning än mens. Konstigt nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback