Känslolöst och motivationslöst

Mona Sahlin låter så himla konstig när hon pratar. Hon låter lite som Carola, vilket ju kan tyckas något oroväckande för ledaren av Sveriges största parti. Det händer liksom ingenting i rösten, det är bara en monotom viskning. Som att hon verkligen anstränger sig för att inte visa en enda känsla, typ "jag bryr mig egentligen inte alls om detta, har inget som helst engagemang eller någon glöd, jag bara säger detta lugnt och försiktigt så att alla dumma människor där hemma i tevesofforna ska f ö r s t å vad jag säger, men framförallt förstå hur oerhört  intelligent jag är". Mona, det är okej att visa känslor! Det kan till och med vara lite trevligt.

Fick hem ett av de sedvanliga pensionsbreven och tänkte som vanligt ignorera det, innan såg att det stod "öppna och se hur mycket du får i tjänstepension". Så spännande att se hur mycket pengar jag kan tänkas få, tänkte jag och slet upp kuvertet. Där stod dock ingenting om hur mycket pengar jag kan håva in som pensionär. Däremot stod det att om jag avlider får mina anhöriga 246 000 kronor i ett engångsbelopp. Vad fan är det? Får jag inga pengar om jag överlever? Inte kan man väl skicka ut ett brev som ska informera om hur mycket pengar en person ska få när den blir gammal för att sedan bara informera om vad man får när man dör. Hur uppmuntrande är det på en skala?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback