Meningsfull status och isiga uteserveringar

Har kommit på mig själv med att gå omkring och fundera över vad jag ska ha som status på Facebook. Speciellt i trappuppgången på väg hem brukar olika fyndiga formuleringar dyka upp i mitt huvud. Som att någon skulle bry sig liksom. Det är ju säkert så att mina kompisar hajar till på varje förändrad status, typ: "oj, nu är Clara visst hungrig efter att ha tränat" eller "där ser man, nu är Clara på slapphumör" eller "ojdå, nu har Clara lagt upp ett tankeväckande låcitatat". Vad ska de göra åt saken liksom? Kuta över med lite mat, en film eller sätta igång en djup diskussion om vi kan förvandla oss till fågelflickor? De bästa statusarna är dock de som talar om vart en person befinner sig. "Clara är på gymet". Jaha, det var du bara tvungen att tala om va, din pretentiösa jävla översittare. Den slår dock inte det genom alla tider överlägsna statusen "Clara är hemma". Så som vi har undrat. Så som vi har oroat oss. Så som vi har letat. Och så visar det sig att du är hemma.

För övrigt är det intressant att se hur uteserveringarna sakta men säkert byggs upp i Göteborg samtidigt som göteborgarna desperat staplar fram över de isiga trottoarerna. Det är säkert jättemånga som är sugna på att sitta ute och dricka en kall öl när bussarna knappt kan hålla sig på rätt sida vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback