Ohyfsad släkt och brist på kretivitet

Jag älskar min släkt. Visserligen är vi väl stereotypen av en högljudd, konstant diskuterande judisk familj, men vi är faktiskt jävligt roliga. Dock kom vi igår fram till att jag måste skriva ner små lappar till mamma som innehåller lämpliga samt mindre lämpliga samtalsämnen innan man ska gå ut och äta middag. Lapparna beror på att jag inte själv får prata, mamma bad mig nämligen igår att "komma upp och vara tyst", där tyst inte innebar en ömsesidigt tystnad utan enbart att mamma tilläts att föra ostörda monologer. I alla fall, på lappen med mindre lämpliga samtalsämnen kommer saker som det mänskliga avgassystemet, klämda finnar samt rövar stå med. På lappen med mer lämpliga samtalsämnen kommer saker som kungafamiljen och italienska vinproduktionssätt  att stå med. Så ska vi nog få ordning på den här släkten också tillslut.

Det återstår att se om jag kan bli klar med alla femtielva hemtentor som ska in på måndag. Att sitta i fem timmar och dricka vin med familjen tror jag inte hjälper så mycket i tentaskrivandet. Fast, det återstår ju faktiskt också att se. Jag kanske blir sjukt kreativ idag. Föga troligt, men tycker allt att man ska tänka optimistiskt. Sikta mot stjärnorna liksom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback