Vinter och vinter

Blev lite exalterad över snön i morse och funderade på att bygga en snögubbe. Efter att jag nu har fått gå hem därför att bussen inte kom upp för backen skulle jag bara kunna stoppa in en morot mellan tänderna och vips förvnadla mig själv till en livs levande snögubbe. Tycker faktiskt att det är lite överdrivet mycket vinter nu, även om det är ganska charmigt. De cyklande göteborgarna verkar dock inte ta någon notis om det plötsliga årstidsskiftet. Nej, så länge snön inte är tjock nog att åka skidor på går det bra att cykla. Jävla galningar.

Med vinter följer dock det obligatoriska helvetet: ljudet av plogbilarna. De kör konstant utanför mitt fönster och skrapar sina små skopor mot asfalten. Man skulle ju kunna mörda för mindre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback