Vuxenhet och patriotism

Idag när jag åkte bussen hem la jag en tidning på sätet mittemot innan jag la upp fötterna på det. Då tänkte jag att nu, nu är jag vuxen. Sedan kom jag hem och hittade resterna av gårdagens kebab-fyllekäk på soffbordet. Då tänkte jag att nä, kanske inte ändå.

Har suttit och lyssnat igenom en massa gamla svenska schlagervinnare och det slår mig att det är ta mig fan ett mysterium varför Sverige inte vinner varje år. Med ytterst få undantag har vi ju bidragit med helt fantastiska musikaliska verk (tänk Claes-Göran Hederström, tänk Kikki Danielsson, tänk Jan Johansen), otroligt innovativa dansnummer (tänk bröderna Herrey, tänk Arvingarna, tänk Lena Philipsson) och alldeles magnifika outfits (tänk Roger Pontare, tänk Afrodite, tänk ABBA). Och jag är inte ironisk. Sverige rockar. Gäller bara att några fler än Norge, Danmark, Finland och vi själva inser detta.

Tillsist: herrejävlar vad snygga Linda Bentzing och Charlotte Perelli var ikväll! Jag blir så glad när det går bra för så snygga människor! Känns på något sätt som att det främjar samhällsutvecklingen. Plus att det är trevligt att titta på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback