Dålig andedräkt och filmjölk

Började dagen helt hysteriskt ambitiöst med att gå till gymet och sedan till biblioteket för att skriva ett CV. Biblioteket är för övrigt sjukt coolt med stora svarta widescreen-skärmar till datorerna. Betalade sedan 60 spänn för att skriva ut en massa CV i färg och begav mig muntert ut på stan för att söka jobb. Var väldigt sugen på kaffe och cigg, men höll ut därför att jag inte ville lukta rök. Fick blankt nej i alla butiker. De hade redan tillsatt ny personal. Blev mer och mer uppgivem och mer och mer röksugen. Tillslut gav jag upp och satte mig på Starbucks. För att sedan gå hemåt med en cigg i munnen. Så ser jag en Karen Millen butik och får någon slags impuls att försöka där. Men nu luktade jag både kaffe och cigg så vräkte i mig alla tuggummin jag hade och tuggade av bara den. Försökte gömma tuggummit i mungipan när jag gick in för att inte se nonchalant ut. Såg förmodligen ut som att jag snusade istället. Men! Jag fick en intervju! Ha! Synd bara att den är på Jom Kippur då jag fastar. Kommer att ha dålig andedräkt och en knorrandes mage. Kanske bättre än uppgivenhet och röklukt dock.

Dagens stora händelse är dock att jag hittade filmjölk i en matbutik. Kanske inte låter så upphetsande, men det ligger en hel del i den här upptäckten. Nämligen muffins. Muffins blir helt enkelt mycket bättre med filmjölk i. Mitt liv är så spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback