Inproduktiv och filosofvän

Vilken produktiv dag jag har haft idag. Började i och för sig bra med att Saroush och jag gick till gymet. Fick dock håll på löpbandet bara för att jag inte ville verka vek inför en kille och sprang på som bara den... Sedan bar det av för att leta reda på judiska studentföreningen och äta Rosh Hashana lunch med dem. Efter att ha letat i en och en halv timme efter det jävla huset (som skulle ligga på Guest Road 1, bara det är den satans vägen började med nummer 4), i regn och storm, gav jag upp. Gick och köpte en cosmopolitan och en kaffe istället. Gick sedan hem och tittade på Sex and the City. Åt en apelsin. Åt köttbullar. Somnade. Vaknade och gick och köpte glass. Tittade på vänner. Dags att sova.

Jag har en grekisk vän här som heter Sokrates. Det tycker jag är så sjukt fräckt. Vill bara säga hans namn hela tiden och helst i intelektuella sammanhang. Måste få honom att säga några smarta saker som jag kan citera i olika diskussioner. Så kan jag bara slänga ur mig typ "ja, som min vän Sokrates alltid säger" eller "som min vän Sokrates så riktigt uttryckte det" etc. Måste komma ihåg att ta med mig papper och penna när jag träffar honom nästa gång så att jag är redo när han kläcker ur sig något genialt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback