Obelevad kunglighet och svenskhet

Göteborgs Posten har fått kritik därför att de publicerat en bild på Daniel Westling då han rättar till byxorna. Förnedrande, tycker vissa. "Hur kan ni välja en bild på Daniel där han framstår som en sån obelevad man", tycker andra. Ja det är minst sagt chockerande måste man ju medge. Så fruktansvärt obelevat och ohövligt att rätta till byxorna! Vi vill inte ha en prins i det här landet som beter sig så obelevat. Och om vi har det så vill vi åtminstone inte ha det på bild. Tänk om framtida generationer får reda på vilken obelevad prins vi hade! Vad kommr det att säga om oss? Att ingen kunde ha belevenhet nog att låta byxorna halka ner?



Bild från GP.se.

För övrigt är jag så svensk när jag är utomlands. Det man inte kan få vill man och får göra själv. Idag lagade jag följaktligen köttbullar, potatismos, gräddsås med lingonsylt (smugglad från Sverige). Jag har aldrig haft lingonsylt i mitt hem förrut.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Viktoria ser högst besvärad ut...

Postat av: Clara

Ja, det hade jag också gjort om jag gått och förlovat mig med en så obelevad man!

2009-03-13 @ 08:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback