Tidsbedrägeri och yogalugn

Alltid när man beställer en pizza så säger dem att det tar tio minuter. Det är uppenbar lögn. Det beror ju rimligtvis på hur många pizzor som redan är beställda och som dem måste göra först. Trots detta tror jag alltid att jag har väntat just tio minuter när jag väl får pizzan. Oavsett hur långa dem där tio minutrarna har känts eller hur mycket klockan de facto har rört sig framåt. Konstigt att ingen reflekterat över vilket effektiv propagandamaskineri som skulle kunna utvecklas från landets pizzerior.

Min enda fysiska aktivitet idag har varit ett långt och intensivt yoga-pass. Jag fullkomligt älskar yoga. Det gör mig så harmonisk att jag kan sätta i mig en hel pizza och forftarande känna mig helt och fullkomligt tillfreds med mig själv och världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback