Frivilliga dumheter och språkhjälp

Försöker att undvika självmord medan jag konstruerar en enkät för min kurs i kvantitativa forskningsmetoder. Som jag valde att läsa frivilligt. Tanken är att den ska ge mig mer insyn i hur världen fungerar. Vad som hittills har åstadkommits är att jag druckit väldigt mycket kaffe och ätit en del choklad. Tror dock att världen hade fungerat bättre om fler ätit choklad och drukit kaffe än konstruerat enkäter.

Min andra frivilliga kurs mot självdestruktion är franksa. Insåg inte när jag valde den svåra nivån att det skulle bli en tenta på skiten. Eftersom jag inte har engelska som modersmål får jag lov att ha med mig ett svenskt/engelskt lexikon. Har följaktligen bett pappa som kommer på torsdag att ta med sig ett massivt lexikon. Jag vet, det är till föga tröst eftersom det inte är på franska, men jag tror att vilket lexikon som helst är bättre än inget, oavsett språk. Det gäller att ta vad man kan få.

Kommentarer
Postat av: Pelle

Varför bloggar folk?

Fattar dom inte hur pinsamt det skulle vara om någon läste vad de skrivit?



Skriv på papper!

2011-12-10 @ 04:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback