Valoutfit och valmanipulerad

Igår var jag kreativ för ovanlighetens skull. Eller, försökte i alla fall. Tillverkade nämligen min egen valoutfit. Trycka på t-shirtar kan man tydligen göra på Kulturhuset så dit begav jag mig. Kände mig som en riktig samhällsmedborgare. Jag utnyttjar aldrig saker som drivs av kommunen (kulturella saker då, lite svårt att undvika att utnyttja t.ex. vägar). Fick mig att känna mig oerhört delaktig. Och där kan en tjänsteman ticka av en box i ett formulär. Varesgoda för min insats till samhället. I vilket fall, såhär blev resultate efter att t-shirten även piffats upp av lite pynt från klassiska ÖB:



Jag känner mig anars väldigt lättmanipulerad i den här valrörelsen. Först blev jag kristdemokrat av deras snyga valaffisher. Och nu har sossarna kommit med en skitsnygg affish på Mona Sahlin med en massa boxare i bakgrunden och det enda jag kan tänka när jag ser den är "henne ska vi ha!" För övrigt var det någon som hade klottrat på en moderataffish med en kvinna på texten "Jag äter barn." Tyckte jag var ganska roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback