Reflektion och lathet

Okej, så min ex-pojkvän har gått med i någon slags sexkult och bor för tillfället på deras kursanläggning. Detta ger upphov till en uppenbar raggningsreplik, nämligen: "Jag var ihop med en kille, sedan gick han med i en sexkult." Frågan är bara om det verkligen är en så bra replik, eftersom det också kan reflektera tillbaka negativt på mig, typ "Vad fan gjorde du med honom som drev honom till detta?". Nu fråntar jag mig allt ansvar från detta smått chockerande beteende, men faktum kvarstår att få människor har pojkvänner som efter avslutat förhållande ansluter sig till en sexkult. Vilket också är lite smått mystifierande. Och äckligt.

Från en sak till en annan...Vårt brandalarm i köket piper efter nya batterier, men ingen av oss orkar göra något åt det. Vi vämner det inte ens sinsemellan trots det uppenbara pipandet, därför att vi vet att så fort vi börjar prata om det måste vi göra något åt det. Dock lite dumt om lathet förorsakar brand. Vi är dock inte så lata att vi inte längre orkar använda konventionella metoder för att ha sex - gå till krogen och ragga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback