Sprit och måsten

Usch, det luktar sprit i lägenheten. Och jag som haft så bra ording i köket - nu orkar jag inte diska alla glas och slänga alla citroner och chipspåsar. Fy. Får ta en rejäl omgång här imorgon. Ska faktiskt tvätta imorgon bitti. Klockan sju. Får se hur det går med det. Sov i och för sig ganska länge idag, gick hem ganska tidigt på grund av får många gin fizz. Vaknade bredvid en person jag först trodde var min chef. Insåg sedan att det var Cillan. Hon och Louise hade trillat in lite senare. Båda hade stora problem att gå imorse varpå de haltade omkring som två invalider. Jag hade vett att ta en taxi så jag klarade lätt av hela dagen på jobbet idag.

Kom inte in på journalistutbildingen. Är inte speciellt besviken för det. Snarare lättad faktiskt. Nu känner jag ingen stress att jag "måste" göra en viss sak bara för att jag kom in. Blir nog att jag drar till England och bättrar på språkkunskaperna lite. Ska försöka skriva lite också. Vet inte vad bara. Jag vet att man måste ha en storslagen dröm om att förändra världen för att bli journalist och visst, jag har väl en del synpunkter om världen som jag gärna delar med mig av, men det är nog ändå inte därför jag vill bli journalist. Jag vet faktiskt inte varför. Kanske för att göra saker och ting synliga för människor, vara den länken som binder samman dagens multisamhälle. Nä gud vad töntigt det lät. Måste nog tänka över det här lite bättre.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback