Pengar och jobb och csn

Det finns ju en ganska klar koppling mellan just pengar och jobb. Har man då två jobb som jag borde ju pengar inte vara några problem. Men icke! För det finns ju så himla många som också insett detta samband så det är svårt att få tider. Kollade precis mina studieskulder och de ligger på 35 000. Det är ju inte så mycket, det kan man ju nästan spara ihop till. Problemet är bara att jag hade tänkt att plugga i sisådär 2,5 år till och då blir det helt plötsligt 100 000! Hjälp! Enligt csn:s beräkningar kommer det att ta mig 20 år att betala tillbaka det om jag getalar 500 kronor i månaden. Fy fan vad surt att betala 500 kronor i månaden i 20 år bara för att jag ville kunna shoppa när det var meningen att jag skulle vara fattig student. Så är det nämligen; jag jobbar en del och tar fullt lån eftersom jag hatar att inte kunna shoppa eller dricka ett glas vin då och då. Det känns liksom  inte kul då. Och egentligen, när jag sitter där om 20 år med en massa pengar så är jag nog glad för att jag inte var en tråkig fattiglapp under studietiden som bara käkade nudlar. Och om jag nu mot all förmodan inte skulle ha en massa pengar - vad spelar då 500 kronor hit eller dit någon roll? Alltså, om allt ändå har gått åt helvete så kommer jag ju att kunna glädjas över vilken välklädd optimist jag var när jag var tjugo.

För övrigt är det skönt att minusgraderna förvsann fort. Kände mig liksom inte riktigt redo för vintern ännu. Har precis köpt en ny jacka som inte riktigt tål minusgrader och det hade ju varit för tråkigt att inte kunna använda den. För jag är inte en sån person som hellre är snygg än fryser: jag vägrar att bli förkyld. Jag kör hela kittet med halsduk, vantar och mössa (som går över öronen såklart, vad är annars poängen?!).

Magnus påpekade att det var en hel del stavfel i min blogg eftersom jag aldrig läser igenom mina inlägg innan jag publicerar dem. Inte för att så många läser direkt men om någon liten stackare skulle hitta hit ska han eller hon i alla fall inte bli bortskrämda av något sådant. Nu är det sent och jag ska jobba imorgon. Ska dessutom ringa alla som kan tänkas vara intresserade av mina tjänster och se om man kan få tjäna några slantar. Kan nog bli framgångsrikt.

Kommentarer
Postat av: Sara

Hello! Va duktig du e min lilla blivande journalist! Min blogg e dock full av stavfel for e for lat att lasa igenom och har knapp tid pa internetcafet. Ja kommer hem over jul! weiii!!! nagra dagar om du e hemma far vi ta och ses! Saknar er! Grattis i efterskott, blev partyt lyckat? pusselipuss.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback