Tentavin

Det bästa med att ha tenta är att man kan supa sig redlös efteråt utan att någon höjer på ögonbrynen. Det är liksom mer konstigt att inte göra det. Känns skönt, därför ska jag och Linda dricka vin nu och sedan kanske jag följer med Magnus till Chalmers. Förresten borde det heta tentavin istället, för det är mycket roligare att dricka vin än att dricka öl. Tentan gick nog bra i alla fall, kändes lite mer som en hemtenta men läraren är väl sadist så vi fick svettas i några timmar. Får alltid panik över hur långt jag skriver. Känns alltid som att jag skriver för kort och för få kompliverade ord. Som tur va fick man ha med sig alla böcker och antecknningar så jag kunde sno några komplicerade ord ur boken. Inte riktigt säker på vad dem betydde men skit samma, det lät ju bra. Hoppas jag.

Ska inte jobba eller plugga på hela helgen. Inte så att jag skiter i något utan jag har helt bekelt inget att göra. Helt underbart! Kan slappa för första gången på ett år utan dåligt samvete! (inte för att jag inte har slappat på ett år alltså, skulle vara grym underdrift, men det har liksom aldrig varit en speciellt bra idé...). Har planerat att dricka och kolla på tv hela helgen! Kanske shoppa lite också, fast får ta det lite lugnt nu. Igår kunde jag shoppa eftersom det var den första November. Det är liksom inte okej att shoppa upp hela ransonen innan den nya månaden ens har börjat, så eftersom det var November igår var det okej. Men nu har jag liksom spolat den livlinan. Synd, hade verkligen velat ha ett par röda stövlar.

Nu går min buss om sju minuter. Fast den är aldrig i tid. Förutom när jag är sen. Då är den alltid i tid. Häromdagen fick jag slänga mig framför både en Corvette och bussen för att stanna den innan den körde iväg. Ingen av förarna blev speciellt glada, men jag hann med bussen i alla fall! Om bussarna hade haft vett att gå lite oftare hade man ju inte behövt slänga sig framför dem och riskera sitt liv, men nu är man liksom så illa tvungen. Vässtrafik har säkerligen ett antal olyckor på sitt samvete. Bara fem minuter kvar nu. Bäst att dra, är en ju en massa kläder man måste få på sig nu också när vintern kommit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback